Martin Myšička • Pavel Gajdoš / Klára Melíšková • Simona Babčáková / Ivan Trojan • Jaroslav Plesl
překlad Martina Schlegelová a Magdaléna Zelenková scéna a kostýmy Dáda Němeček hudba MIDI LIDI projekce Jiří Havlíček grafická spolupráce Tania Stránská dramaturgie Eva Suková
režie Martin Myšička
PREMIÉRA 16.05.2009
DERNIÉRA 23.06.2011
DÉLKA PŘEDSTAVENÍ 2 hodiny s přestávkou
Konfrontace geniálního vynálezce, vynalézavého dentisty, obchodní ředitelky letecké továrny a agenta státní tajné služby, přičemž vyjde najevo, že každý má svou pravdu.
Režijní debut Martina Myšičky.
Česká premiéra.
Hra o zodpovědnosti za svoji práci, o hledání rovnováhy mezi svými ideály a reálným životem. Ale také je to hra o záhadách přírody, o kráse vynálezu, o genialitě, o touze změnit svět k lepšímu a také o odvaze, manipulaci, strachu. O seberealizaci a o touze se seberealizovat, o vidině velkých peněz a ochotě se toho vzdát a také o tom, co je kdo schopen pro peníze obětovat. A také je to hra o vztazích a lásce.
A také o tom, že každý má svou pravdu, že všechno se dá zrelativizovat a dobro a zlo jsou jen pojmy závislé na úhlu pohledu. A také o tom, že svět racionality není všechno.(MM)
...Hru Joea Penhalla Krajina se zbraní v inscenaci pražského Dejvického divadla, která měla premiéru v sobotu, si vstřícně naladěný divák užije jako divadelní esej s precizními hereckými výkony. Někoho může rozčílit její naivní antimilitarismus, jiného nudit nekonečné vršení argumentů. Režijní debut kmenového „dejvického“ herce Martina Myšičky je ale velmi profesionální, na současnost citlivě naladěná inscenace. Jen nemíří, jak je v Dejvicích dobrým zvykem, k úspěchu úplně pohodlnou cestou...
Napínavější než samotné dialogy jsou barevné, psychologicky jemně odstíněné herecké výkony, bezprostřední reakce postav, souhra, překvapivé detaily gest, koncentrovaná vnitřní síla. Při sledování této herecké práce, jaká se často nevídá, občas ani nedýcháme....
Spíš než drama, napsal Penhall úvahu na aktuální téma v dialogické formě. Martinu Myšičkovi se podařilo na této scénicky nepříliš atraktivní osnově vytvořit fantazii provokující předivo konkrétních vztahů, situací a nálad, kvůli nimž stojí za to inscenaci vidět.
Marie Reslová, Hospodářské noviny