Ladislav Frej ml. • Ivan Trojan • Jan Španbauer • Zita Morávková • Pavel Žatečka • David Novotný • Zdeňka Volencová • Jindřich Herbst • Klára Melíšková • Denisa Nová • Lukáš Hlavica • Martin Myšička
Hudebníci: Hynek Obst • Matěj Kroupa • Cyril Křepelka • Tomáš Rejholec

dramatizace povídky Miroslav Krobot (s použitím překladu J. Schwarze) výprava Barbora Lhotáková hudba Skandovat Oranž choreografie a pohyb Jana Vašáková dramaturgie Eva Suková


režie Miroslav Krobot


PREMIÉRA 20.10.1997
DERNIÉRA 03.05. 1999


Dramatizace se některých momentů předlohy drží, jiné zajímavě rozvíjí ve snaze po aktualizaci příběhu. Především však přichází s novým výkladem myšlenkového poselství povídky zdůrazněním momentu odcizení člověka, absurdity jeho situace, spočívající v zamlžení hranice mezi normálním a nenormálním, mezi racionalitou a iracionalitou.
Vladimír Kolár, Práce 1997

Režisér a dramatizátor Miroslav Krobot dokázal udržet lineární dějový tok v neutuchajícím, citlivě gradovaném napětí. Jevištní dynamiku nemalou měrou podporují i temperamentní hudební a taneční čísla. Mladé obsazení je vyztuženo trojicí zkušenějších (Trojan, Hlavica, Myšička), aniž tím vzniká rušivá disproporce.
Zdeněk Hořínek, Lidové noviny 1997

Inscenace je možná odpovědí na dohady, proč Krobot odešel z Národního do Dejvic.Tak nádherně si „zacvokatět“ by se mu ve zlaté kapličce nikdy nepoštěstilo.
Zdeněk A. Tichý, Mladá fronta DNES

Velké změny v souboru. Trojan, Hlavica, Myšička, Novotný. Milovaný Poe. Poprvé mystifikace jako téma. Všichni se snaží být dohromady, ale trhliny všeho druhu jsou cítit. Kolektivní nebo individuální? Ke společnému přes individuální nebo obráceně?
Miroslav Krobot